Mobilmenu
Allmänna villkor
Abonnemangsöversikt fn.
Tennisskola

Information om nya lagen "Personuppgiftshantering"

Information om och hur Smögens Tennisklubb kommer att tillämpa det nya EU-direktiv (DGPR) angående sekretess och personuppgiftshantering som gäller i Sverige f.o.m.2018-05-25.

Smögens Tennisklubb, härefter STK, redovisar i punkter nedan hur klubben kommer att hantera DGPR.

1. STK kommer fortsättningsvis att i bokningssystem etc.begära att brukaren/kunden   fyller i bokningsuppgifter såsom, p-nummer, adress, tel.nr, mailadress och liknande.

2. STK förbinder sig att inte sprida dylika uppgifter utanför den/de personer som är angivna nedan och som ses som ansvariga för underhåll och uppdatering av register, boknings och betalsystem.

3. Hel insyn i klubbens register etc.enligt punkt 1. ovan har innevarande klubbstyrelse, revisor samt systemadministratör.

4. Frågor om DGPR, eller om ev.revidering betr.uppgifter enligt punkt 1.ovan ställs till innevarande styrelsemedlem. Namngivna styrelsemedlemmar finns under knappen ”Kontakt” på hemsidan.

5. Ansvarig för att ovan nämnda regler och anvisningar efterlevs, samt att STK följer övergripande generella regler och anvisningar gällande DGPR är klubbens sittande ordförande.